可能你都聽過有空姐空少講佢哋要溫書,因為份工要每年考試續牌,先至可以繼續飛。

「明明搭飛機嗰陣見佢哋都只係派下餐行行企企咁,乜派餐都要考牌嘅咩?」

多功能空服員!6大職責逐個數

少年你太年輕喇!如果只係上嚟派下餐,咁唔提供餐飲服務嘅廉航,咪可以唔使搵服務員上飛機囉?其實平時冇事冇幹,空姐空少可能就只係派下餐,「Coffee or TEA?」下就可以收工。但係有起事上嚟,空姐空少都可以有好多唔同嘅職責,真係「身分角色隨時匯合你」嘅。

01 | 空中侍應

好多同事都唔太鍾意被人叫空中侍應,但無可否認,喺機艙入面斟茶遞水係我哋其中一項最常見,亦係最最最基本嘅工作,所以喺外人眼中,的確同侍應分別不大。「空中侍應」呢個稱謂,好概括咁描述咗我哋喺九成風平浪靜嘅航班上嘅工作內容。

 

02 | 杯麵外賣仔

由於呢個任務只限長途機上先至存在,加上一個長途班上,單係送杯麵嘅工作量足以媲美派一次餐(或者多於一次),所以我刻意要將呢項工作分開列明,以證其地位!每次喺飛機上面又長又窄嘅走廊上來回運送杯麵,我都覺得自己好似清仔,即係某大牌子公仔麵上面嗰隻公仔。
 

 

03 | 尋找失物專家

不時有乘客會同我哋講唔見咗嘢,然後我哋就要攞住支電筒喺機艙入面尋失物。係就係巡邏,但係我哋絕對唔係cosplay緊看更。
 

 

 

04 | 滅火專員

萬一喺飛機上不幸遇上火警,《衝上雲霄》就要即刻crossover埋《烈火雄心》。滅火筒可能有乘客都識用,不過飛機上啲滅火筒喺邊,乘客就未必會知道喇!
 

 

05 | 急救員

唔講你未必會知道,成日都會有人上咗機之後同我哋講佢哋唔舒服。當然唔係次次都真係咁病,但係航班上真係有人需要簡單急救嘅時候,空姐空少係絕對勝任有餘嘅!
 

06 | 逃生專家

以上種種都可能未必一定要空姐空少先做到,就算講緊急救呢類需要專業知識嘅活動,消防處都話任何人都可以幫手做心肺復甦啦!只有第六項係一定要空姐空少先能夠勝任,而呢個都係我哋呢份工作存在嘅原意。現今航空安全已經進步咗不少,大家都好放心外遊,搭飛機易過食生菜。
不過 touchwood有意外發生,飛機需要迫降嘅時候,幾時可以開門?點樣可以開門?邊道門開得?邊道門唔開得?假設漂流海上之後,點樣提升生存率等等,你絕對唔會搵到比空姐空少更加清楚呢啲問題嘅解決方法嘅人!
 

 

 

身兼多職 希望乘客可以諒解配合

當然仲有好多,例如洗廁所呀、推輪椅呀等各式各項瑣碎工作內容就唔詳細講喇!有人會話做空姐空少即係空中大打雜,咩都要做。咁樣講,某程度上都唔係錯嘅。既然知道空姐空少同時身兼多職,希望咁多位可以高抬貴手,體諒一下空服員工作上嘅難處。

記得有一次喺長途機上面派緊第二餐,有一個長者乘客感到呼吸困難,有兩位同事馬上去幫助嗰位乘客,霎時間少咗兩位同事派餐,整體派餐嘅所需時間自然會更長。
大部分乘客都眼見發生咗特殊狀況,均表示體諒。但係依然都會有少數苛刻嘅乘客,眼見附近不遠處有同事幫長者戴上氧氣面罩嘅同時,依然會責怪我哋派餐派得慢。

雖則急救同派餐同樣都係我哋嘅職責,我哋係絕對有責任要妥當完成,但係兩件事孰輕孰重,邊樣應該做先,邊樣應該做後,作為一個成年人,唔需要我哋特別解釋吧!不過好彩,面對咁無理嘅情況,有位正義嘅乘客出聲幫忙。
所以話,再多功能嘅空姐空少都需要有明白事理嘅乘客配合,先可以順利完成所有嘅工作!就此呼籲咁多位讀者繼續做個乖乖好乘客,共創美好航程~(跳起YEAH!)

下一頁:【檢查長途機飛機廁所】空少在飛機廁所有驚人發現……