新鴻基近期推出無限有薪年假政策,只要該名員工過了試用期後,就可在完成工作、做好交接的情況下任放有薪假,而且不問原因。希望此政策可讓員工達到「work life balance」,又可以藉此提高員工對公司的歸屬感, 新鴻基又表示有員工在試行期間成功申請放兩至三個月的假期。

新鴻基無限有薪年假政策 彈性申請假期不需理由

香港人返工有多勤力相信不用多講,但放假回氣亦非常必要。新鴻基有限公司任放假政策目的是希望讓所有員工可彈性利用假期,在申請有薪假時不需要提供任何理由,只要該名員工過試用期便可,即使是茶水姐姐、接待員均可享有此福利。請假手續與一般年假一樣,員工只需要完成手頭上的工作、完成工作交接以及與上司商討放假日子即可。公司亦曾有員工在試行期間一次過放兩至三個月有薪假期。

新鴻基無限有薪年假 gt12 新鴻基有限公司現時推出無限有薪年假,只要做好交接、順利完成工作的情況下。
新鴻基有限公司現時推出無限有薪年假,只要做好交接、順利完成工作的情況下。(圖片來源:新鴻基有限公司)

疑問一:點樣先叫「完成工作」?

此政策引來網民不少質疑,有人認為政策不明確,「完成工作」定義的界線模糊,指:「咁做唔完啲嘢係咪要no pay work」、「有冇做晒手頭上嘅嘢,好難定義架喎,你做完自己嘢,但你上司又都會有更多新嘢俾你,咁佢都可以話你未做完喎」、「即係一日未做完晒野就唔好放假」等回應。

疑問二:下屬睇上司面色放假:無人敢放

由於放假的自由度高,反而會令到下屬要「睇面色」申請放假,甚至可能造成「放唔足」的情況出現,指:「政策唔明確只會令人唔敢放,一定會睇人面色放」、「又要睇直屬上司頭」、「即係一日未做完晒野就唔好放假」、「無限老細就有藉口叫你唔洗急住放等吓先,假設原本一年15日,到時好多人一年都唔會放足15日」等回應。

新鴻基無限有薪年假 gt12 下屬要「睇面色」申請放假,甚至可能造成「放唔足」的情況出現
下屬要「睇面色」申請放假,甚至可能造成「放唔足」的情況出現(圖片來源:Unsplash@Priscilla Du Preez)

疑問三:得返班細嘅做,老嘢就日日放

由於政策是有需要便可以請假,有網民又擔心會造成不公平的情況出現,指:「根本係高層的福利,唔會係低層的福利」、「得返啲高層日日放假,畀人炒咗仲有錢賠,後生個班要做到無停手」、「嘥氣啦做晒手頭上嘅嘢?分分鐘一個人做幾個人嘅嘢呀」、「當同事申請嗰陣,負責批嗰個高層放緊假,好似話要去到2046年至返到工」、「手頭嘅工作畀老闆跟?」等回應。

疑問四:無限放假=話俾公司知無咗你都得

有網民擔心此政策會帶來被解僱的風險,留言指:「測試公司有無多餘人手咋」、「其實公司真係想炒一個人,又有幾難呀?你咪試下申請」、「如果可以咁放假,證明公司根本唔需要你」、「搞掂晒手上野,交接好晒,好安心放2個月,公司發現無左你都無咩問題,可以繼續放落去」等回應。

新鴻基無限有薪年假 gt12 網民擔心此政策會帶來被解僱的風險,留言指:「測試公司有無多餘人手咋」
網民擔心此政策會帶來被解僱的風險,留言指:「測試公司有無多餘人手咋」(圖片來源:Unsplash@Thomas Franke)

疑問五:唔係個個職位都可以咁

雖然此福利茶水間姐姐及接待員都可以享用,不過有網民就認為:「如果搵唔到人接手係咪姐係唔使放?」、「旗下咁多業務,諗下都知冇可能個個職位都咁玩法」、「只係適用於sales爆數嘅情況下?嘢點會做得哂!」。

網民:win-win雙贏

雖然政策上為網民帶來質疑,不過亦有人指出,其實是一個雙贏的方案,指:「你肯拎假又肯跑夠數,雙方都有賺啦」、「咁調轉咁諗,你有能力達到甚至超業績,放的日子自然多,如果你平平無奇,但相對出面一堆得7至14日年假相比,你放得多過佢地已經好過平常人」等回應。

新鴻基哪些職位可享無限有薪年假?

新鴻基有限公司任放假政策目的是希望讓所有員工可彈性利用假期,在申請有薪假時不需要提供任何理由,只要…詳情請看

新鴻基網民點睇無限有薪年假政策?

政策引來網民不少質疑,有人認為政策不明確,更加指其中…詳情請看

Tags :
撰文:Christine Chau圖片來源:新鴻基有限公司、Unsplash@Priscilla Du Preez、Unsplash@Thomas Franke資料或影片來源:連登討論區、Facebook