正所謂「遠親不如近鄰」,作為鄰居要守望相助才能有一個好的居住環境。而早前《東張西望》就接獲了林先生的求助,他指出自己在6月被管業處「私自」爆門入屋,更鑿爛牆身令他極為憤怒,事後發現爆門原因是因為林先生家中有一條公家喉漏水,影響了樓下單位,所以爆門入屋維修水渠。而林先生驚覺被爆門後即與對方爭議。後來節目組介入後卻發現真相與林先生口述有很大出入,令事件成為羅生門,節目出街後更引起了網民反罵林先有問題?

業主屋內公家喉漏水未維修 管業處竟趁無人在家爆門入屋

林先生一家四口於2020年搬入藍田一個居屋屋苑,他指2022年8月收到管業處通知,指其家中有漏水情況,且涉及到公家喉漏水問題。到11月他再收到律師信,指管業處有權爆門入屋維修,而到了2023年6月,就被管業處在家中無人下爆門而入。「賊仔爆你門我無得講,但點解管業處會爆你門呢,我覺得好出奇,做咗幾十年人無聽過」,做裝修工程的林先生指,自己一直以來都不知屋內那來的漏水問題,自從第一次收到管業處通知後,食環署和滲水辦已上來2次進行試水,但都指找不到源頭,甚至稱「咩事都無」。

東張西望 業主 門鎖被整爛
門鎖被整爛(圖片來源:TVB《東張西望》)

東張西望 業主 林先生提供爆門片段
林先生提供爆門片段(圖片來源:TVB《東張西望》)

後來再收到律師信時,林先生稱聯絡過管業處,指自己年尾繁忙,希望過完年再維修,但對方無人回覆。到後來2023年3月交管理費時,他找來姓胡的主任溝通,想夾時間配合工程,但對方竟指「你拆晒個廚房我咪同你跟進」。林先生聽後感到無理,因而無再理會。

東張西望 業主 林先生指自己「做咗幾十年人都未聽過」
林先生指自己「做咗幾十年人都未聽過」(圖片來源:TVB《東張西望》)

東張西望 業主 林先生指廚房幅牆被鑿爛
林先生指廚房幅牆被鑿爛(圖片來源:TVB《東張西望》)

「唔理唔理,到最後畀人爆埋對門」。到2023年6月,林先生中午12時回家,發現一行幾乎10人在他門前聚集,一位姓勞的經理帶同一隊人馬爆門入屋,更鑿爛廚房幅牆。當時林先生即拍片理論,指「呢個所謂嘅管業處主任、經理,我唔知佢係唔係,就爆我隻門」、「管理處仲衰過黑社會」,對方見林生舉機拍攝,即指「你嚇鬼呀」、「我真係好驚呀,驚到手都震晒、口都震晒啊,你而家阻我執行職務,我一定告你告到底」。而據林先生所講,當時既無通知,又無警察在場,感到非常憤怒,亦非常唔合理。

東張西望 業主 當時與2位管業處人員理論
當時與2位管業處人員理論(圖片來源:TVB《東張西望》)

管業處回應竟出現另一版本:佢最後都係唔合作

不過當節目組聯絡管業處時,對方就出現了另一個說法,指已經多次聯絡林先生,「12月我哋畀信佢,佢話新年後處理,咁我哋咪等,等到3月都過晒新年啦,再聯絡佢又話唔得閒,最後都係唔合作」。勞經理解釋,林先生屋內漏水的渠屬公家渠(即糞渠),當時他漏水到樓下單位,而滲漏的液體中亦驗出有排泄物,對住戶安危有好大影響,加上正值疫情時候,管業處一直向他表示要維修,公契亦寫明住戶要合作打開其位置供管業處維修,但依然溝通無果。

東張西望 業主 管業處出信通知林先生
管業處出信通知林先生(圖片來源:TVB《東張西望》)

東張西望 業主 管業處指其漏水渠涉及糞渠
管業處指其漏水渠涉及糞渠(圖片來源:TVB《東張西望》)

東張西望 業主 影響樓下單位
影響樓下單位(圖片來源:最後都係唔合作)

另外,他又提供2張照片,證明自己跟足手令做事,當天爆門時有2位警員在場,警方亦有向林先生解釋管業處爆門是合法行為。而林先生聽到管業處解釋後,表示「好模棱兩可」,認為「大家唔清楚咩漏,我都唔知係糞渠,無同我講過整D咩,真係唔知有無警方」。

東張西望 業主 管業處指當時有警方在場
管業處指當時有警方在場(圖片來源:TVB《東張西望》)

陸大狀:證明有逼切性我情況下,爆門處理是合法

而陸偉雄大律師亦指,管業處向法庭申請手令並不容易拎到,管業處一定要證明到多次聯絡戶主,而對方一定係冥頑不靈,而糞渠正正影響全部人健康,當時還要是疫情期間,所以有一定的逼切性要爆門入屋處理。而爆門時,必需要有警方在場監管,不論事後警方有沒有離開,但開門一刻一定要有警員在場。而陸大狀亦強調,「人哋有呢個通知,戶主係應該要即時行動,唔理就係你自己理虧」。

東張西望 業主 陸偉雄大律師
陸偉雄大律師(圖片來源:TVB《東張西望》)

網民:扮哂無知扮晒係受害者

網民看到訪問後,紛紛大讚管業處做得好,指「管理處做得好非常合理,第一時間處理就避免到呢啲問題,每個單位滲漏影響到人嘅時候即刻處理大家開心」、「陸大狀的解釋非常清楚,感謝東張報道無理業主的捉蟲故事」、「林生! 扮晒無知、扮晒係受害者! 以為自己無錯,實情係份人自私! 公道自在人!」、「呢條友都係做工程,好明顯知道公家喉出事,滲水辦不嬲都只係試室內私家喉同你倒完色水就算,如果係上兩三層公家喉爆一定試唔到,拖咗大半年都無反應擺明唔想比人入屋做野,有法庭手令有警察,唔好拗啦呀林生,熟行情嘅人一眼就知你玩嘢,迫到人咁串揸正嚟做」、「香港房屋水喉日久失修自然會漏水,困擾很多家庭苦主,這次法庭批准進屋維修非常正確。」、「點會有管理公司肯做咁多嘢又要爆屋呀,緊係你唔合作唔肯開門啦,仲要走出嚟X,自私精」。

圖片來源:TVB《東張西望》資料或影片來源:原文刊於新假期