上車置業在香港而言稱得上「人生成就」,父母少不免出錢協助買樓兼裝修,不過近日一個被網民稱為「敍利亞風」的裝修則掀起熱潮,更指父母看到差點要斷絕關係,不但水管外露,天花及牆壁被指「甩皮甩骨」。網民看後亦笑指似足「爛尾樓」,以為日久失修所致,亦好奇究竟這風格的裝修費。《GOtrip》就此訪問了Chamberlain HK Limited 首席室內設計師黃森,他指初次看到圖片已嘆為觀止,大讚「好靚」,更指裝修費隨時要50萬。

恐龍展免費預約

敍利亞風 室內設計 近日網民對於這單位的裝修加以討論
近日網民對於這單位的裝修加以討論(圖片來源:Facebook@香港裝修中伏、室內設計、傢俬店苦主群)

單位裝修被指「敍利亞風」 網民斥食人血饅頭

最近在Facebook群組「香港裝修中伏、室內設計、傢俬店苦主群」有一帖文,內容提及到「因為啲裝修錢係父母出,裝修完後,父母上咗去睇,差啲斷絕關係」,更附上多張照片供網民評價。從照片可見整個單位都以灰色為主調,配以磚牆設計,水管刻意外露,營造出獨當一面的風格。

敍利亞風 室內設計 網民指設計似足「敍利亞風」
網民指設計似足「敍利亞風」(圖片來源:Facebook@香港裝修中伏、室內設計、傢俬店苦主群)

網民看到後笑言「終於明點解你啊爸啊媽想同你斷絕關係」,指「你係咪自己袋落袋啊啲錢,咁都叫裝修?」、「騎呢人先會鍾意,呢啲都叫品味?」、「呢到要長期播放子彈炮火聲,配合返主題」、「敍利亞風好貼切,你要唔要炸個洞喺間屋」、「呢啲樣住清水樓咪得,係都要畀裝修佬賺」、「呢啲先安全屋,包無人入屋打劫」、「第時賣返出去先大鑊,要使另一筆去執返好」。

敍利亞風 室內設計 牆身同天花板被指「甩皮甩骨」
牆身同天花板被指「甩皮甩骨」(圖片來源:Facebook@香港裝修中伏、室內設計、傢俬店苦主群)

不過亦有網民「睇唔過眼」,指現時戰火仍在持續,「何必咁小事都要掛人哋個名上去」、「你咁樣同食人血饅頭無分別,想拎attention都唔係咁玩」、「唔知佢哋聽到香港人咁講有咩感覺呢,尊重啦」。

設計師大讚有品味:「唯一唔好就係張地氈」

設計師黃森指,當他第一次看到圖中的設計時已忍不住大讚:「好靚!個用家好叻」,他指其實行內並沒有「敍利亞風」的形容詞,通常都以工業風為稱,只不過這種屬於重工業風,一般在Cafe或Party Room多見,家居環境極罕有。「佢幅牆、天花板同水管都好有質感,保留到一種好有歷史痕跡嘅感覺,傢俬都配搭得好好,唯一美中不足嘅係張地氈。」另外,他亦大讚裝修設計完全體現重工業風的重點,「不拘小節、明喉外露、帶點不經意的破損、看似不完美的美、好Causal嘅感覺」,不過長輩一般難以接受,香港家庭亦少見。

敍利亞風 室內設計 室內設計師黃森指單位好靚
室內設計師黃森指單位好靚(圖片來源:黃森授權圖片)

裝修費估計最少50萬

另外,最多網民好奇的是這種「裝修」的價錢,有人指「平到唔信,咩都唔使整」,但亦有人指「呢啲先最難搞,無幾廿萬唔使諗住可以整到咁」。對於網民所指「漏水就大劑」、「呢啲唔叫裝修,係爛尾樓」及裝修費的評論,黃亦有另一看法。就裝修費方面,他指很視乎單位的先天條件,「如果本身喺工廈就平好多,因為工廈本身幅牆已經差唔多係咁,就咁睇相,佢拆完個內殻之後無做到批盪、上漆、內藏電線嘅工序,少咗3個步驟已經慳唔少錢。但若然單位是在舊樓或是新樓,則有另一說法,裝修費最少50萬。他續指「舊樓同新樓本身個牆係唔會用磚,要刻意拆爛佢然後再鋪磚,再上漆做呢個水泥牆效果,咁就貴好多,好多修飾要做返。」

敍利亞風 室內設計 網民對裝修費平貴有一番爭論,設計師估計最少50萬
網民對裝修費平貴有一番爭論,設計師估計最少50萬(圖片來源:Facebook@香港裝修中伏、室內設計、傢俬店苦主群)

敍利亞風 室內設計 正常裝修工序下,拆牆後的效果與網民稱的「敍利亞風」相似
正常裝修工序下,拆牆後的效果與網民稱的「敍利亞風」相似(圖片來源:黃森授權圖片)

而針對另一個網民評論得最多的問題,指「水管外露漏水就麻煩」、「用鐵喉好易生鏽」、「呢啲好易發霉,到時你就後悔」。不過黃指圖中所見應是用上銀喉,「其實有無收入牆內無咩分別,可能仲好,因為有漏水問題可以即刻搞,唔使又要整幅牆」,唯一不方便的只是容易碰撞,有機會「爆喉」。

敍利亞風 室內設計 網民對於水管外露「好睇唔過眼」
網民對於水管外露「好睇唔過眼」(圖片來源:Facebook@香港裝修中伏、室內設計、傢俬店苦主群)

為何有網民覺得單位似爛尾樓?

整個單位都以灰色為主調,配以磚牆設計,水管刻意外露,大玩…詳情請看

室內設計師對此單位裝修有何意見?

《GOtrip》就此訪問了Chamberlain HK Limited 首席室內設計師黃森,他指當他第一次看到圖中的設計時已忍不住大讚好靚,個用家好叻,並指其實行內並沒有…詳情請看

圖片來源:黃森授權、Facebook@香港裝修中伏、室內設計、Facebook@傢俬店苦主群