近年,香港無論是政治、樓價、物價等因素,都驅使更多人談論移民,不禁令人回想這是大家想要的香港嗎?最近,網上討論區有人以「有冇人諗住搵夠就離開香港」開帖,而該帖更有三萬多個瀏覽和六百多個回覆,唔通香港真係出現「 移民潮 」?

(原文刊於《經濟一週》網頁》

政治擔憂 旅居台灣作後路?!

一個關於「移民台灣」的調查顯示,近年申請居台的港澳人士暴增(但真正移民到台灣的數字與十年前相若,只多一百人) 。申請居台以40歲以上有經濟能力人士為主,心態傾向對政治擔憂,留定後路。

樓主呻生活苦困:「返工為乜?」

節錄:返工為乜?一日三餐、畀租、養家,喺香港呢個地方可以話係冇享受、冇生活、冇文化、冇特色、冇理想。有多餘錢啲人都去旅行,費事留喺香港。香港辛苦搵錢,然後被地產霸權食晒,你睇嗰幾個李生點解可以咁發達就知,香港富豪有幾多個地產佬,數下就知。租金物價愈來愈貴,但質素、服務愈來愈差,搞到冇啖好食。行街唔係金舖、藥房、化妝品店,就係冇嘢睇嘅垃圾商場。

「搵夠就走!」--何謂「夠」?

有網民同意樓主想法,指自己之前去過德國鄉村旅行,形容那裡有如陶淵明筆下的桃花源,如果賺夠6,000萬就遷移去過世。

但有網民認為應先定義何謂「搵夠」。亦有人想移民,但不夠錢,認同樓主所講嘅香港人多車多地方細,放假不知可以去哪裡。

日本傳媒街訪香港人:不幸福20字真言

今年4月,有日本電視節目來港街訪本地市民:「點解咁愁?」外國人眼中富裕又先進的香港, 現實卻是「樓貴、人工追不上物價、民主退步、對將來沒有希望……」 20 字道盡了香港人幸福排名跌至 68 的原因……

移民新西蘭 夢想拓荒寧願做牛

今年6月初,GOtrip報道新西蘭招募移民簡訊,迅速獲得近8,300網民讚好tag朋友、1,700多個分享,雖然當中有「清醒網友」指出「南部係好鄉下地區,所有大城市都喺北部」,直指計劃有如「南荒島嶼開拓計劃」; 但亦有人表示:「去做牛都好過留在香港。」

「移民」與「旅行」不同,未必個個適合!

不過,亦有人覺得香港雖然環境不算最好,但不至於差到樓主形容的地步。因為香港地同聲同氣,而移民到其他地方,會自動成為二等或三等公民,當地人不歡迎外地人。而香港很多東西都齊全,自己不捨得離開。

另外,有在外地生活過的網友認為,很多人混淆了旅行與移民,建議不要因為去過幾次旅行就以為外國一定好。曾經長住外國的人會有不一樣的感覺,反觀今日的香港不算太差。

其實移民與否很講個人觀念,未必人人適合,雖說不少人感覺「隔籬飯香」,但以前在港建立的一切要重頭來過,新生活步伐又要再協調,要有得便有捨,所以想將心動化為行動前,一定要做足資料搜集,各方衡量過先做決定啊!

下一頁:關於旅居台灣的6個小貼士