去旅行、去玩只upload相同片唔夠?旅者可以試下喺Facebook upload 360度影片,其他用家便可以用360度不同的角度,觀看影片內的場景,其他人睇到就好似親身去到當地一樣!Facebook力推呢個功能,連Mark Zuckerberg、Star Wars、Discovery、GoPro等都upload了影片!只要search #360video,就可以搵到好多影片。

360度影片的左下角會有標籤,用電腦、手機、iPad等都可以睇到。用手機同平板電腦睇,用家可以用手指拖曳畫面,甚至手機轉動的方向都可以控制 360 度影片的角度,超過癮!如果用電腦睇,就要用滑鼠控制,不過用Safari 同Internet Explorer 就睇唔到。

試用影片

下一頁:更多精彩360度影片

要拍360度影片要用特別器材,要用可同時錄製360度全景的攝影系統製作,如Sphericam 2、360Fly等拍攝。如果沒有這些器材都可以,用6個GoPro在前、後、左、右、頂、底同時拍攝,之後再加工成全景影片。

Mark Zuckerberg拍攝影片

唔洗去到現場睇陽明山日出

坐過山車都可以用唔同角度睇風景

下一頁:港紙千五蚊起就可入手360相機?

雖然360影片大行其道,但現時因為拍攝器材價值不菲,所以仍未普及。有見及此,一隊台灣團隊就開發了一部名叫Luna的360度相機,於網上募資平台 Indiegogo 募集資金,推出 2 日就已經籌到超過 53,000 美金!馬上睇下這部 Luna的介紹片段!

https://www.youtube.com/watch?v=5k7swlOhYTY

相機重點:

  •  360 度環景相機,影相及拍攝影片都無問題
  • 可拍攝1080P影片及 2K 解像度全景相片
  • IP68 防水防塵,可承受水壓衝擊,或長時間浸泡於水深1米內正常使用
  • 兩個拍攝190 度超廣角、500 萬像素鏡頭置於前後
  • 接近零延遲、零時差的即時預覽功能
  • 有磁力,可附於磁性金屬表面
  • 內置Wi-Fi,可配合 app 操作

募眾價錢以 $199 美金(約 $1552 港幣)起跳,雖然價錢非常吸引,但要留意返實物要等到2016年10月先可收到!購買按此

12月11日更新:$199 及 $249 美金價格已售罄,現時最低入手價為 $299 美金

下一頁:現時即買邊部最平?用家解答製作360影片常問QnA

360影片睇得多,但要拍攝同製作真要怎樣做?編輯訪問了挪威拍攝360極光影片的香港攝影師Franso,了解他拍攝的心得,並供拍攝影片的建議。

Franso製作的360影片,攝於Kirkenes 近郊
1. 用什麼器材拍攝影片?
我用 6 台 GoPro 拍攝
2. 可否講解一下360度影片的製作過程?(拍攝到後製工序)

用6 台 GoPro 拍攝後,再放到360 視頻軟件內拼合
3. 如果想拍攝360度影片,有什麼注意事項?(如:需要定點拍攝嗎?)
現時拍攝 360 都是以拍攝環境及運動為主,如拍攝環境的可放上三腳架,中軸要夠長。
4.360度影片放上youtube和facebook,哪一個platform較好?為什麼?
兩方便都各有好處,YouTube 質素較佳(高達 8K),而 Facebook 則較多人觀看,但解像度欠佳,只適合手機觀看
5. 360度影片可以用什麼素材作影片主題?風景、運動影片或潛水?

風景、運動影片、潛水佳宜,航拍、賽車也有,主要用於記錄性質,把360 環境真實的紀錄

6. 會推薦用什麼器材拍攝?
若不用 GoPro 的話可用 Ricoh 的 Theta S
7. 會不會把360度影片和timelapse結合?
已試過用 360 + timelapse 的方式拍攝極光及星空
8. 下次想在哪裡拍攝360度影片?為什麼?
機動遊戲上,如過山車、跳樓機。如過佩帶上360 虛擬實景眼鏡來觀看,一定很刺激。
9. 如果想用最平價錢拍360度影片,可以用什麼器材?
最平就是  Ricoh 的 Theta S,價錢 4000 有找

Franso’s Profile

本地攝影師Francis So,以Timelapse攝影風景而聞名。2015年憑Timelapse video《我所看見的美麗香港》(Seen By My Eyes, Hong Kong)羸得葡萄牙電影節的4個獎項,亦在洛杉機獨立電影節2015獲得「最佳縮時影片」。現時是traveler、photo-Tripper 同commercial timelapse-Artist,亦有舉辦tutorials及workshops教授timelapse拍攝技巧。2015年11月到挪威並拍攝了第一條360+timelapse的影片。(Facebook:Franso / 網站:Franso.hk )