打工仔有15日年假已經算幸運,有人會分散投資1年去幾個短trips,亦有人會一鋪清放個年度悠長假期。任職科技公司的Lina,去年請盡年假、夾啱公眾假期,周五收工夜機出發、晨早落機即返工,過去300日內去勻挪威、阿拉斯加瘋狂捕獲 極光 !如此瘋狂,就是為了趕上尾班車,趁太陽黑子活動仍在高峰期影得幾多得幾多。「打工仔1個月去1次旅行其實唔難!」

text: sammi  | photo: 綠茶卷蛋極光 – The adventures of Lina (原文刊登於916期《新假期周刊》)

上年10月,Lina飛到阿拉斯加,仲意外遇上級數最高的白色極光,攝下這張猶如綠茶卷蛋的極光相片,因而奪得西班牙新聞及旅遊資訊組織Spain Buddy的「最佳旅遊攝影作品」獎。

Lina在科技公司工作,經常飛美國、德國、日本開會,計埋公幹平均每月離港2、3次,一有時間就會尋找當地靚景打龍去,攝影年資8年,最近1年主力影極光。

請3放10  1年內5趟極光之旅

有留意Lina的facebook,也會好奇為何好似唔使返工咁密密飛?其實Lina同普通打工仔一樣,1年只有15日年假,但她卻懂得如何利用「請3放10」自製長假期飛long haul;有些月份冇公眾假期的話,Lina會揀星期五晚放工即飛,然後星期三、四早機到港直接返工!

計埋business trip,Lina 1年平均隔三數星期就起飛,5年來差不多飛盡五大洲!去年,看新聞得知2016年後太陽活動周期會轉弱,她更瘋狂地自製追極光之旅。「再唔去,就要等11年先見到如此豐富的極光。」

2016年Lina將旅行大計集中在極光,由去年4月至今330多日內,去過丹麥法羅群島、阿拉斯加、塔斯曼尼亞、挪威,即將3月尾又再飛俄羅斯!Lina解說:「看過1次極光便上癮,每次一落機就衝去影相,次次影到朝早天光,望着極光在頭頂上飛舞,幾攰都精神晒!」

不少專程去看極光的遊客,留足十幾天都未必見到一絲綠光,但Lina卻異常幸運,每個trip 9成時間都能親眼看見,而且是有白有紫有綠的暴風級別!不過,要睇極光的確要付出。「為求用盡時間睇極光,朝早瞓覺,下晝起身食嘢搵景,夜晚直落影到凌晨5、6點,日日如是,還要抵冷在戶外捕捉影像,才儲到如此多極光靚相。」

330日追捕極光行程
2016年4月 挪威:Tromso
2016年4月 丹麥:法羅群島
2016年9月 挪威:Lofoten
2016年10月 美國:阿拉斯加
2017年2月 澳洲:塔斯曼尼亞
2017年3月 俄羅斯:Murmansk

極光奇遇衝埋身 睇100次都唔厭

回想2012年第1次睇極光,Lina在加拿大Yukon的Whitehorse參加當地旅行團,可惜多雲。「只見到個天綠綠哋咁囉。」未能圓夢。翌年她到了冰島自駕遊。「頭兩日落機撞正大風雪,以為會與極光無緣,點知兩日後停雪,個天仲變得好清,其後6晚都見到4、5級的極光。

「有晚揸車經過民居,離遠見到極光距離好近,仲見到佢好似向我們的方向飛埋嚟,我即刻攬住部相機衝落車跑出去,點知我衝到埋去,極光就轉彎飛上天!」這個經歷令她異常難忘,尤其是一班朋友衝落車那種莫名的興奮。

去年Lina自製的極光年,第1擊在「極光之都」挪威Tromso都有奇遇。「好幾晚都撞正極光風暴,極光達5、6級,抬頭望上天空見到或紫或白的極光在飛舞,形狀仲好似花灑咁灑落嚟,用言語好難形容那種震撼。」

這次行程,極光不單止不斷變色,還顯示多種形態,想像力豐富的Lina,拍過極光女神、猶如雙彩虹橋的Double Aurora。「不過最令我難忘的,是有晚見到白色極光,仲聽到好似炸油炸鬼般的微弱吱吱聲音,邊有諗過會咁好彩,連極光聲都聽埋?」

罕見粉紅南極光 影盡銀河星雲

及後Lina去更偏門的極光景點,到過丹麥法羅群島及挪威Lofoten都有靚相收穫,直至10月前往阿拉斯加,攝下攞獎的「綠茶卷蛋極光」,Lina決定不再一路向北,南下影南極光。

今年2月,她在澳洲塔斯曼尼亞拍攝了與北極光截然不同的粉紅、黃綠色的南極光。「塔斯曼尼亞的極光雖然弱,看不清跳動及形態萬變的極光,但顏色的層次卻很迷人。」極光微弱的好處,就是可以同時攝下銀河及星雲。Lina雀躍分享集極光、銀河和星雲的相片說:「一次過用肉眼睇晒多種天文奇觀,是南半球獨有的極光景色。」

俄羅斯7級極光 導遊都睇到唔捨得走

跟Lina的訪問在她3月底出發往俄羅斯前進行,但旅途中Lina還給我發最新的俄羅斯極光照片!因語言問題及路況複雜,Lina搵導遊帶路去追極光,Lina睇天氣圖,見到那裏天氣清,就叫導遊帶路。夜晚9點左右到達目的地,晚上室外氣溫約零下15度,不消30分鐘,7級極光突然出現,好似花灑咁灑落嚟嘅感覺,加上俄羅斯萬里無人、無雲、無樹,極光環迴360度圍住你跳動,又是震撼嘅1次。

影到3點鐘,相機冇晒電,Lina要求導遊打道回府,但導遊竟唔捨得走,因為佢話廿幾歲人,只係第4次見到級數咁高咁靚嘅極光,話Lina真係極之幸運。

幸運不止在極光  大峽谷絕景行

跟Lina談旅行,極光只是她多年行程的一小部分。最近在農曆新年檔期,她無心插柳幸運抽到美國亞利桑那州波浪谷(The Wave)的入場券。「那個國家公園每日只有20人能夠進場,有好多人抽咗幾年都抽唔到!」得知後,她即時約朋友計劃美國之旅,去勻波浪谷、羚羊峽谷、猶他州的天生橋、馬蹄灣等睇峽谷奇景。

「當日同朋友去到波浪谷,因為早去,所以全場得我哋5個人,好似包場咁,好正!」加上1月是當地旅遊淡季,即使在羚羊峽谷也杳無人煙。「淡季去人煙少,唔使同人迫,可以慢慢影相,而且個天特別清,有利夜晚影星空峽谷照。」

愛上攝影後  瘋狂出trip變得有原動力

以為成日出國好開心?過去17年工作裏,頭10年走遍中國大陸,北京、上海以外,還要到偏遠地區開會。「唯一遺憾,當時仲未開始影相,錯失了拍攝中國各省風俗的機會。」每年有一半以上的時間也不在香港,令Lina覺得身心俱疲,但自從2009年學習影相,她漸漸迷上了拍攝風景。「橫掂每次出差也有空餘時間,不如試下去影相?」

從此,出差不再疲累,數數過去5年就到過印尼、新疆、西藏、奧地利、德國、土耳其、摩洛哥及毛里裘斯,近幾年多跑美國、日本及歐洲,就算得1日空閒都會趕去影風景相,就如最近Lina在網上分享的「紅富士」湖中倒影相片和Timelapse影片。

打工仔,只要有逐夢的熱情,15日大假也可以很滿足。