文:痴心情長劍

早幾日熊本地震,大台師奶節目驚死執輸,急急腳派女藝人去災場「送暖」,結果搞到要災民接濟返轉頭,醜盡國際莫過於此。細佬不才,都叫做過幾年記者,睇見聽到肉肉酸酸嘅偽採訪.真八掛,認真不吐不快!自己都做過地震報道,自問絕對明白喺災場又餓又累又腳軟係咩滋味,不過好似嗰位台灣記者咁,拍下歡樂地攞住災場食物的相片就真係太過;完全欠缺對災民的同理心!

以下記述我係災場採訪嘅親身經歷,災難記者真係唔係咁易做!

四川地震親身採訪 準備充足勿成拖累

查實災區之所以為災,正係因為當地已經切斷晒城市人眼中嘅物資供應,仲以為拍緊香港小姐外景特輯嘅大台,點會唔甩轆。當年小弟入行冇耐,遇上四川地震,半夜兩點收到編輯急 call,叫我執定行李,天一光就要飛。尤記得當年老細再三提醒,入災場前兩件大事,一:帶定衛星電話(傳稿傳相用,因為什麼 3G4G SIM 卡,於地震現場只係廢物);二:準備足夠水同食物(因為入到災場,記者如果自理唔到,不但做唔到野,更變相拖累街坊。)

入災區隨時應變 徒步行隨地瞓

可惜人算不如天算,當記者飛到成都,先知道通去災場嘅路面已經全面倒塌,由市區入到災場,距離足足60公里,喺陸路交通全封之下,記者一行四名壯漢只好頂硬上徒步行;60 公里有幾遠?大概由屯門行去將軍澳再出返觀塘啦,記住沿路窮山惡水、唔會有 7 仔士多;我哋買定嘅食水乾糧,根本冇可以全部孭入災區,只能即時應變,最後決定只能帶每人兩日嘅食物上路,其餘空間同體力就要孭食水同相機!

我地由凌晨3點出發,足足行到傍晚6點先入到災場,沿路試過幾次餘震、又有山泥傾瀉,幾乎同公安武警同步抵達;行咗四、五個鐘,難聽啲講真係已經痾屎都冇力,但全能老細嘅衛星追魂 call 就在此時響起,結果硬住頭皮又再採訪一夜,到搞掂收工,已經係第二朝天光;幾條臭到冤嘅記者佬,隨地執塊紙皮攤住就瞓!嗱,唔係話性別歧視,同場一樣有唔少師姐頂到入災場;之不過好似今次阿大台主持咁,又要入災場又化晒妝怕醜樣,咁就絕對係麻乜煩、多乜魚!

災區採訪心情複雜 仲打卡留念?

講返少少採訪感想,做記者嘅有機會跑呢種可能十年先得一次嘅災難新聞,個心難免緊張;不過一去到災場見到屍橫遍野,心入面又會乸住乸住,點樣喺呢種又緊張又傷痛又累到出汁嘅環境做好採訪,我都唔敢話自己做得好;不過成日提醒自己一點,就係千祈唔好當自己係旅遊記者出嚟遊埠;咁啱得咁橋,當年又係有大台記者喺災區係咁打卡留念,背後畀行家插到飛天,話佢(自以為)似明星多過似記者喎!