設計在赫爾辛基,就如呼吸一樣自然。環境、空間、人物,造就了這個設計天堂!唔單止Nokia, Angrybird,2012年冠上「世界設計之都」名字 (The Design Capital),芬蘭設計在世界地位不斷提升,所影響的未必是藝術設計或是時裝設計,而是生活!好的設計作品,可以改善人的生活。

停留赫爾辛基時,特意拜訪赫爾辛基幾個設計蒲點,捉咗幾個設計達人,分享一下佢哋嘅設計理念!

撰文、相片:狼之
鳴謝:芬蘭旅遊局

狼之的背包:http://www.facebook.com/auo.page
狼之blog:http://leechunheifrancis.blogspot.hk/

【在西碼頭 行古店看展覽】
往塔林路上,你必然會經過。西碼頭附近的舊貨倉,是芬蘭文青的周末蒲點,周遭不乏設計古店及展覽廳,這邊你會找到古舊傢具、哈利電單車以及古老大提琴!樓上的臨時展覽是亮點,因為是次是做 “Take me out”,和旅遊有關的主題。

網址:http://www.facebook.com/vintagedesignmarket

設計人Kehvola:一般人會覺得芬蘭人悶同唔識笑,我畫嘅畫就係想表達芬蘭人也有幽默的一面。

設計人Laura:“everyday design finland”是媽媽Helena設計的品牌,好多人平時唔知買完嘢的紙袋放邊好,Helena設計的架就正好fit到去完街買嘢的紙袋,又唔會爛。

【男人的浪漫 FISKARS小鎮】
識打鐵嘅男人10個型!而呢個FISKARS小鎮,就有個男人打出一把鉸剪,仲令全球好多人用佢。你有冇發現屋企有把橙色的膠鉸剪呢?而膠鉸剪的手把,就係其成名原因。

雖然FISKARS而家已經唔係打鐵小鎮,但仍然存在著UPI呢位位打鐵佬,無嘢架!型之嘛!!唔好以為UPI打嘅鐵係一般嘢,有開瓶器、刨薯仔器、開牛奶盒工具,好多好多估唔到!

Takopaja
地址:10470 FISKARS
網址:www.takopaja.fi

設計人UPI:打鐵也可以是一個品牌!

【舊電線廠化身 設計工房】
香港有牛掤;赫爾辛基有Kaapeli。Kaapeli前身是電線廠,40年代至80年代生產電線及Nokia零件,及後工廠另覓地點便荒廢。再過一陣子就成為了「設計工房」,為不少年青設計師提供工作室及展覽場地。筆者去時正值聖誕時份,這裡就化身為design christmas market。

Kaapeli 電線廠
地址:Kiinteistö Oy Kaapelitalo, Tallberginkatu 1 C 15, 00180 Helsinki
網址:http://www.kaapelitehdas.fi/

設計人Marina & Niina:女生們都愛甜,我們設計的東西就像包著糖果紙一樣!

設計人Luca:生活中加點糖也不錯吧,燭台就是這樣創造的!