上一次來捷克的布拉格時,我仍然是一名旅行菜鳥,旅行經驗5隻手指數得晒,果陣時internet book咩都未普及,我地每次轉地方都係到埗先搵住宿,還記得當年一落車,就俾五六個阿婆阿伯,拿住一兩張相片就介紹他們的民宿,有D其實係佢地屋企分幾間房出來租俾遊客,那時隨隨便便便跟了一個不太懂說英語的婆婆回家住,真係博一博,亦都無咩好驚嘅,因為當年嘅旅行模式就係咁,所以話臨場經驗真係儲埋唔少。今次再去布拉格,一出火車站時,完完全全感受到什麼叫十年人事幾返新,當日那個滿佈子彈孔的車站已變身成一個兩三層樓的商場。月台上已沒有任何公公婆婆在招客,大街上也滿是H&M, C&A 等商店,連一些手信的鋪頭也變得十分商業化。唯一沒變的,可能是舊城的風光,布拉格仍然係歐洲最美麗城市之一。

今次我們住在舊城內的一間apartment, 一房一廳,在 booking.com 上找的,地點十分方便,又可以煮飯慳錢。放低行李後便四出走走這個舊地重遊的城市。在廣場旁發現了一個有趣的local tour, 名字叫underground tour,完全因好奇的關係,我二話不說便報了名,大約黃昏時段開始,一日有兩次,時間差不多兩小時。

四圍行吓次後,我地就返去Join個Tour喇, 開始之前講左一些布拉格歷史背景,Underground Tour 名字的由來。原來自2003 年一次水災後,在布拉格舊城意外地發現各處也找到一個個大小不同的地下室,地下室的年份可追溯到羅馬時期。由於大部份地下室屬於私人物業,一般遊客比較難去到,只有一些在餐廳的地下室因開放了給客人使用才帶機會參觀。

你可想像它有一個羅馬時期的地下室?

地下室

今次tour 去幾個地下室,一個是在一間賣酒的鋪頭 下,另一個是在一間coffee shop 下,原來今天布拉格所謂的ground floor,在羅馬時期是一樓,因時代轉變和水災連連,當年的ground floor 便慢慢向下沉,居民便在上邊起樓了。你可能會問做乜咁耐都無人發現,又或者無人知呢?呢點真係無人知。只能說可能和布拉格這個名字的由來有關,Prague 是英文,如個有去過的朋友,應會知道是 Praha, Pra- Ha 意思是河中比較淺水的地方,淺水的地方易生活,人便會開始集中在一起,村莊會慢慢形成,個guide 話最早有人住可追溯返去八世紀或更早,慢慢發展成城市。咁你話關個ground floor 向下沉咩事?係一個淺水的地方上邊起個城出來,又點會唔慢慢沉下去?個guide 係咁講,我估可能係淺水多沙吧。但証唔証明到呢個論點無人知。如你喜歡一些古怪的history background,呢個tour 都岩你去,另外同一間agent 有另一個ghost tour ,我個人十分十分想去,都係去地下室但講鬼故!!可惜黃心佢超驚,所以無join 到。

由呢隻窗望出去,就係廣場啦

一係地下室上返來,就係呢個位

另外今次竟然俾我搵返成十年前食過果間cake shop,十年前試過,一試難忘,地點都係廣場附近,但要知道舊城區條條街都差不多,好彩舖面仲係綠色,同以前一樣,呢個小店能在這個發展得咁快既城市生存到,當然好味啦~ 4日內我地食左兩次,真係唔知幾時會再來布拉格,到時間cake shop仲係唔係到,都係一個問號。

十年前食過既小店

去歐洲小鎮旅遊嘅優點係你可以無plan,先隨意係舊城區行下,一定會行到去Charles Bridge,欣賞吓日落,之後晚餐食左捷克豬手,諗住同德國D豬手比較下,兩隻其實差不多,捷克版細D,都好味。

第二日去下城堡果邊,入城堡前做左件低能事,事源我同我好朋友6仔對布拉格嘅印象,最深刻應該係”天地雄心”,劉華來呢度救李嘉欣,因為佢好鍾意劉華,我決定去搵番個場景影張相送俾佢留念,又真係俾大少搵到果個樓梯口,咁就影左呢張經典劇照,哈哈,有時做點小小瘋狂事,可以令個旅程增添色彩,哈哈。

入左城堡,上tower要另外收費,但可以從高睇吓成個布拉格,我地覺得都係值得的,講明,上呢座tower係行樓梯上,慢慢由好窄嘅螺旋樓梯上,放心,上到去即刻有張長椅俾D遊客抖抖氣,嘩,上到去果然唔會失望,一片橙色屋頂,石磚做的大街小巷,好美的一張風景圖,和我所期待的布拉格一樣,慢慢欣賞這個城市。總之,布拉格城堡一定要去嘅。

城堡

城堡內既教堂

我地都做左一些一般遊人都會做既事,就係鐘樓下等個鐘響,呢個點解咁出名,因為已經有六百年歷史,岩岩係2010年係六百周年紀念,1410年起既,係行機械結構嘅鐘樓,現在少之有少,雖然短短十幾秒,但以當年工藝已經好出色喇,睇完個鐘點行,可以上鐘樓參觀,由高處再近睇廣場,見到另一批遊客又等睇個鐘行,感覺好得意,全部遊客都得一粒米咁大,但堆滿鐘樓前面,我地曾經都做過粒米。

我好喜歡這張Clock Tower 上玻璃的倒影,有種人來人往既感覺



如果去歐洲,布拉格係一個好好嘅選擇,呢度仍然很美呢,仍然是歐洲最美麗的城市之一。