免於恐懼嘅自由愈來愈寶貴,除咗香港人,世界亦有部份鯨鯊面對同樣命運,聲都唔聲就被人老笠然後軟禁一世,受害者仲有增無減,究竟邊個咁心狠手辣?咪係早排被美國主題娛樂協會(TEA)評為世界第七大主題公園的廣東長隆集團!

「8鯊共游」大匯演?

動物環境欠佳、虐打表演動物,有關長隆虐待動物的報導經常出現,國內動保團體亦曾發起聯署活動,呼籲群眾一票都唔好買,但長隆一於少理,3個月前更變本加厲,引入多 3 條野生鯨鯊,即係話,合共 8 條長 5 米至 7 米的鯨鯊會在高 8.3 米、寬 39.6 米的水族館展示窗前游來游去,諗起都覺得迫!

我以為自己去咗海鮮酒家…

本人早前到過事發地點,去過先知事態嚴重。8條鯨鯊,幾乎一眼睇哂,所謂打破健力士世界紀錄嘅「最大水族館」,哂氣!我最深刻嘅係隔離位強國Camera Man,一邊開機影嘢,一邊同同事講:「咁多條你最想食邊條?我最想食最大個條!」講堅當刻我以為自己去咗海鮮酒家,中國人果真係冇嘢唔敢擺入口!當我心不禁涼了半截之際,前面大叔又用手機同鯨鯊瘋狂影相,飛哂閃燈咁,人都被佢嚇親,何況動物呢!

再睇睇小朋友,幾十個小朋友起勢拍塊玻璃,一邊拍,一邊叫鯨鯊理吓佢哋,冇錯,小朋友係無辜嘅,帶佢哋入場嘅大人先罪該萬死!加上場館工作人員又唔夠,成個場嘈過街市!

我嘗試好努力聽吓現場大會主持講啲乜,結果,我聽到「鯨鯊保育就是長隆最引以為傲的事情」!講保育,真係我識條X咩,於是上官網見識吓:

「对于鲸鲨来说,足够大的活动空间非常重要……透过高8.3米、宽39.6米的亚克力板,8条鲸鲨按照自己喜欢的路线活跃地游来游去」

「8 鯊共游」再追加?

要知道鯨鯊係世上體型最大的魚類,一條鯨鯊 5 至 7 米長,個水缸真係點計都唔啱數,活動空間實情少得可憐。正當我以為「8 鯊共游」係極限!錯喇,上月就有報導指印尼野生動物組織Wildlife Crimes Unit(WCS)突擊搜查一間海洋生物供應商Blue Aquatic Co.,成功破獲一單非法補獲及出口鯨鯊案件,據調查知情人士透露,有證據顯示兩條鯨鯊將被販賣到長隆海洋王國。首先鯨鯊在印尼係受保護動物,捕獲鯨鯊已經唔合法。如果事件屬實,所謂健力士「最大水族館」,原來只喺用嚟打破最多鯨鯊共游一缸的紀錄。說好的海洋保育,真係難聽過粗口。

圈養鯨鯊的壞處多多,隨便在網上google已有相關資料!

  1. 野外鯨鯊壽命70-100歲,但人工飼養鯨鯊壽命會縮短,最短紀錄是16個月
  2. 年幼鯨鯊體型會繼續長大,有水族館曾低估體積而放生
  3. 即使放生鯨鯊,鯨鯊會因不適應而死亡,生存率極低

有人視鯨鯊為食物,有人視為生財工具,不過問心一句:水族館的出現當真必要?作為消費者,去旅行有咁多選擇,水族館係咪非去不可呢(動物園都係)?尤其臨近暑假旅遊旺季,有冇諗過剔走水族館這個行程?冇錯!與其呼籲親戚朋友杯葛長隆,公道啲,世界各地其實有好多水族館仲設有動物表演環節,通通都值得抵制。想帶小朋友大開眼界?要學嘢,睇《海豚灣》可能更好。嫌血腥?睇BBC earth、Discovery Channel都一樣得,要知道野生動物唔係寵物,居住地係大自然,拒絕做幫兇,麻煩一票都唔好買。

相關文章

【保育】9 條殺人鯨被困長隆 保育團體呼籲罷去橫琴海洋館