“有冇人知『CX』個『X』解作乜嘢?”

“點解Cathay Pacific唔係叫CP?”

“點解港龍改名Cathay Dragon後唔係叫CD?”

如果唔係航空迷,即使你在旅遊業界工作,都未必花心思研究過航空代碼的機制!

其實「Airline代碼」的命名方法,係由IATA(國際航空運輸協會)派發,同車牌、上市公司編號一樣,只為方便識別、避免重覆;互聯網未夠發達的年代,甚至有唔少航空迷以「背熟航空公司編碼」而自豪!雖然係好技術性,不過都有以下幾個有趣例子,可以同大家分享!

| Case 01 | 國泰原名「契丹航空」

編碼個案:CX – Cathay Pacific

喺1946成立之時,國泰的美籍創辦人Roy C Farrell刻意唔用「Air Hong Kong」、「Hong Kong Airlines」如此等普通名字,選上中世紀歐洲人對中國的古稱呼Cathay ,直譯即係「契丹」咁解!從一開始棄用地域命名,本身就好係一件好有型的事,可惜作為initial的「CP」早已被加拿大航空註冊(按:當年叫做Canadian Pacific Airlines (CP Air)),傳說代碼中的「X」係解作「泛太平洋」( Cross-Pacific)嘅意思,不過都係自圓其說、後設加添意思居多!

Cathay_Pacific_Boeing_747-200_Rees-1
1982年國泰航空波音747-267B |圖片來源:維基百科

| Case 02 | 公司改名,代碼不變!

編碼個案:KA -Cathay Dragon / Dragonair 

航空公司改名轉Logo不時發生,代碼卻唔會輕易改動,事關涉及全球不同航空公司的編制,牽一髮動全身,你估好得閒咩!所以即將成為歷史的Dragonai仍然會叫做KA;早前例子還包括,2013年將公司名由「香港快運」改為純英文名的HK Express,代碼依然係始創期「港聯航空」採用的UO。 cathyDragon_launch5

| Case 03 | 英文組合唔夠派,加埋數字扮車牌!

編碼個案:7C – Jeju Air

當初IATA航空代碼只限兩粒字,「26 X 26」個英文字母,最多只能拼出676個組合,全球卻有過千間航空公司,由於字母唔夠派,早在1987年開始協會就引入數字組合,香港人比較熟悉的例子就有7C ── 濟州航空。 7c

| Case 04 | 舊Code重用,無限復活

編碼個案:JW – Vanilla Air

好似車牌一樣,航空代碼亦會「循環再用」,例子包括2013喺香港插旗嘅廉航香草航空(Vanilla Air),改組前係ANA 旗下嘅Airasia Japan ,代碼「JW」不變;但其實在JW嘅上一手「用家」,原來係2010倒閉嘅美國貨運公司Arrow Air(1947-2010)。熟悉的航空迷都表示,多年來代碼無限復活的個案經常出現,例子並不新鮮。
vair

| 番外篇 | 港人聽見如芒在背,邊間咁慘CY航空?

真正做到initial首字母撮寫的航空公司,多數係一早打入市場的Old Sea Food,好似BA、AA、AF等,都係國家級airline,至於香港人近期好厭惡嘅CY,原來係塞浦路斯航空(Cyprus Airways)嘅代碼!

編後記:雖然 IATA 代碼環球通 ,仍然有個別俄羅斯及非 洲Airline放棄跟隨「國際標準」,採用自己的編碼,不過都以內陸航線為主!

延伸閱讀

再見Dragonair!歷代港龍空姐制服Look回顧

龍紋身的國泰? | 盛傳港龍改名Cathay Dragon!