講到香港服務業最害怕嘅客,相信各行各業都一致回答:香港人。雖然我就唔鍾意抱怨,但我曾經親眼見過部分香港人嘅無品行為。有啲香港人上飛機嘅時候,他們一係扮殘廢(例如要人幫佢拎行李),一係表現到好似身價暴漲(例如喺機上面扮到好似喺五星級酒店一樣)。作為服務業嘅一份子,我都想分享一啲乘坐飛機嘅常識,希望香港人能夠注意一下。

01 | 自己行李自己負責

試過有位女士,一上機,就老奉地叫我去幫佢搬行李…… 我真係唔明白,行李是自己的,自己搬好合理,點解要怪空服員唔幫手呢?

你問我,我絕對會幫一啲老弱、傷殘、孕婦,甚至係唔夠高嘅乘客放行李,但你好人好者,我又何解要幫你托呢?

乘坐飛機常識
(圖片來源:GOtrip編輯部)

航空公司係唔會負責搬行李而導致嘅工傷的,如果因為你個行李整親條腰,我真係會連份工都冇埋㗎知冇?

順帶一題,座位上嘅行李櫃位係先到先得,如果閣下好遲先上機,而航班係全滿的話,其實真的未必可有位給你。

乘坐飛機常識
(圖片來源:GOtrip編輯部)

當然,空服員會盡力找空位,但請你也不要怪我沒有預先留空位給遲到的你好不好?

貼士:手提行李重量不要超出7kg,如超出的話,可預先要求免費/收費機艙服務。另外,請盡早上機,確保有位擺行李。

乘坐飛機常識
(圖片來源:YouTube@空姐忙甚麼)

02 | Delay是平常事

其實搭慣飛機嘅人都知,delay是如何等閒嘅事啊~ 但就總有啲人好少出國,唔明白 delay 其實真係唔關空姐事⋯⋯ 於是將所有不滿發洩晒落空服員身上,其實很無辜,你知道嗎?我哋比你更加想起飛,然後收工!

03 | 享用屬於自己客艙的飲品、食物

冇錯,商務客艙嘅飲品、飛機餐嘅選擇係多過經濟艙好多,飲品例如有菊花茶、薄荷茶、港式奶茶。

飛機餐就當然好味啲大份啲啦,雪糕都經常會有。

但坐經濟艙的你不要忘記,機票價錢真係差一截㗎嘛~所以,請你 order 番你所屬客艙嘅飲品同食物

貼士:以國泰為例,經濟客艙亦有不少飲品選擇,例如紅白酒、檸茶檸水、汽水、果汁、中茶西茶、牛奶等等。

乘坐飛機常識
(圖片來源:GOtrip編輯部)

04 | 多說謝謝,大家開心

雖然我係土生土長嘅香港人,但老實講,普遍香港人冇禮貌係事實。

我唔想一竹篙打沉成船人,有禮貌嘅香港人唔係冇,但比例上係少啲⋯⋯

其實even大陸啲大媽落機時都會講聲:「謝謝你們,辛苦了。」相反落機時,我很少遇到香港人跟我說謝謝或再見,而且當我跟他們說謝謝再見的時候,很多都是木無表情的 。

貼士: 乘客注意禮貌,其實空服員定必禮尚往來。

05 | 出外旅遊帶支筆

出國要填入境表,這…… 是常識吧!

貼士:你可以問空服員借,但一定要還,因為我還要借給下下下下個乘客,多謝合作。

乘坐飛機常識
(圖片來源:YouTube@空姐忙甚麼)

網民留言:將心比己最重要

其實空姐並不是要求乘客甚麼,但如果大家願意配合,別把空中服務員當成自己個人的服務生的話,乘客簡單的一個動作、一句問候已經讓空姐很窩心了!

乘坐飛機常識
如果從事過服務行業的人,就會明白空中服務員的辛酸了!(圖片來源:GOtrip編輯部)

乘坐飛機常識
就算角色互換,也不要忘記禮尚往來這個道理。(圖片來源:GOtrip編輯部)

乘坐飛機常識
一句「再見」或一個笑容都是隨心的。(圖片來源:GOtrip編輯部)

講完!我知我知,食得鹹魚抵得渴吖嘛!所以,即使喺飛機內遇上再冇禮貌嘅人,我都會盡量滿足佢哋。因為我尊重自己,好希望每位香港人都會,而唔係剩係識得話大陸人,佢哋差,唔代表我哋要跟。各位服務行業嘅朋友、各位香港人,共勉之啦!

圖片來源:GOtrip編輯部、YouTube@空姐忙甚麼