馬爾代夫一向被喻為人間天堂、honeymoon勝地,香港男生Jason 隻身一人揹上沉重的潛水裝備飛往這個天堂,更成為島上唯一的華人教練,每日生活就是潛水與水上活動,一年有30日大年假可回港或四圍去玩,羨煞旁人!

Text: Viviy     Photo:由受訪者提供

澳洲無薪工作換來免費課程

與大部分香港人一樣,Jason以前都係過著白領的生活:「曾經我都係在香港一間頗有名氣的游水學校做文職,成日都好忙、OT、通頂都係家常便飯。」直到2012年的一個機會,Jason去了澳洲開恩茲working holiday,本身已有潛水助教牌的他,順理成章地找到了一份以教潛水為主的工作。

大部份人去working holiday ,為的是賺取那份不錯的薪水然後去旅行,Jason打這份工的原因,卻是以工作50天換來一個令他可以取得潛水教練牌照的課程與考核,然後就順理成章地,留在大堡礁繼續擔任潛水教練一職,每天帶世界各地的遊客進出水面與水底,聽落都幾筍!「其實呢份工都幾辛苦,一星期七日可能有6日要stay喺船上面,因為啲潛水trip一出海就3日不點陸地,每日帶上不同的客下潛5次,一星期教兩轉這樣的trip,對體力要求都好大。而且當你是教練的時候,你就要照顧學生,唔可以以一個好relax 的心態去欣賞海底世界。」

疑似騙案的馬爾代夫工作邀請

在澳洲教潛水教了半年,Jason開始有了新的打算「當時澳洲開始進入冬季,因為我個人比較怕凍,所以就開始上網搵下其他機會。」由於始終鍾情於底世界,Jason向世界各地的潛水中心發出了求職email,終於一天收到現職的馬爾代夫潛水中心的回覆,經過幾次的電郵溝通再加上視像面試後,對方告訴Jason他已經成功獲聘。「其實開頭收到email時都唔係好信,後來對方又同我講叫我咩都唔駛理,佢哋會幫的準備好個工作簽證,只要我飛過去就得啦!咁為安全起計,我當時都有問返會否有任何文件俾我做參考,入境時有冇咩要注意咁,佢都只係叫我帶齊裝備過去就可以。」

成個過程疑似騙案又冇咩文件可證明,在半信半疑的情況下Jason都飛到了馬爾代夫。「到埗當日已經好夜,入境時我排在工作簽證條隊,我係最尾一個。當時職員check咗好耐,我仲以為真係有咩問題,點知佢搵來專人帶我出去,然後就有潛水中心的職員在外接機,帶我去酒店settle down 。」第二天Jason以為可以直飛工作所在地的小島,點知個職員回覆說當天星期五是公眾假期,星期六才出發。雖然聽起來好奇怪,不過反正已到埗,Jason決定多等一天看看。直到星期六職員帶他到潛水中心辦公室填表,然後做身體檢查,晚上再轉飛小島,Jason才敢相信這份「天堂工」是真的。

天堂的打工生活

喺馬爾代夫呢個天堂生活應該係唔少人夢寐以求的人生,但作為一個島上唯一的香港人,生活又是否一如想像般美好呢?「馬爾代夫水質好清好靚,成日可以喺水底見到大群魚游來游去。由於我識講中文,所有亞洲遊客的潛水班都係由我負責。我來之前可能由於其他教練以講英文為主,冇中國人係呢度學潛水,我來咗後就多咗好多。老闆對我亦都的唔錯,平時員工要同其他人share一間宿舍,佢就俾我單獨住一間。」問到在「天堂」打工同香港的分別,Jason就大讚當地氣氛悠閒,夠鐘就收工,唔會追target,有客人出海的時候就帶他們下潛,沒有潛水堂的時候就同客人像朋友般聊天,比香港緊繃的工作環境輕鬆得多。

不過就是由於這裡的氣氛太悠閒,曾經有其他來自香港或台灣的潛水教練做了幾個月就離開「其實剛開始就一定好新鮮,不過對得耐都會幾悶。可能係飲食唔習慣,或者係呢度除咗水上活動外,其他消閒娛樂唔多,所以佢哋做咗一段時間就離開。」大家以為的天堂筍工,其實都有要取捨的地方。「就以聖誕節及新年為例,係中國人出遊旺季,所以當時我都要留在島上教班,及後先可以返香港。」

額外賺來的旅行

因為這份在天堂的工作,Jason 亦賺得不少額外的旅行機會。「如果好似普通遊客般買直飛機票動輒7000﹣8000蚊,因為我的大假較多,所以選擇轉機飛過去。Jason搵到最平飛馬爾代夫的方法是先從香港飛吉隆坡、再轉飛斯里蘭卡、然後再飛到馬爾代夫的馬里,轉小型機回到島上,這樣機票只需$3000多,不過就要付出2,3天的時間去轉機,非遊客可負擔!

「試過一次我飛吉隆坡的同時有一班朋友到沙巴旅行,我只是在吉隆坡買咗張$100來蚊的機票就飛到去沙巴玩咗幾日。」要有這些機會,前提是要有勇氣先走出去,放下在香港擁有的,才有機會收獲更多。

馬爾代夫有咩玩?

其實馬爾代夫呢個地方比較適合去渡蜜月,主要的娛樂以水上活動為主,例如出海睇海豚、睇日落,又式者體驗潛水,玩吓wakeboard、Kiteboard等水上活動。

去馬爾代夫學潛水有咩貼士?

1.有好多潛水中心係喺指定島上教學,所以去之前一定要上網research揀咗先,某些中心會去指定潛水點如Shark point
2.最好在香港先考取基本潛水牌,去到就可盡情享受。否則只可參加體驗潛水,在當地考牌會佔整個課程式70﹪時間,無謂浪費大好在天堂的時光。
3.馬爾代夫一年四季都適合潛水