工作假期大熱,十個30歲以下青年,幾乎十個都話想去工作假期。無他的,趁年輕在異國打工賺旅費,邊個唔想?Yoyo Wing 都係其中一人,不過與別不同的,是他揀選用搖搖表演作為搵食工具,在澳洲街頭 賣藝 拋搖搖,灑熱血!

Text︰Viviy   Photo:由受訪者提供

Yoyo Wing 用戶主頁︰ http://gotrip.hk/member/index.php?id=13340
Facebook:https://www.facebook.com/hkyoyowing.page

收入比乞兒還要低去 Working Holiday , 無非都是想在短期內賺一筆旅費,然後去各地觀光吃喝玩樂,估唔到作為一個 賣藝 者,時薪分分鐘比乞丐還要低!「澳洲最低工資是每小時AUD$15,玩搖搖平 均只有 AUD$7 – 10 的時薪!有一次我更在悉尼見到一名乞丐在車站向候車人士討錢,竟有人給了他 AUD$20!」這 AUD$20,等於 Yoyo Wing  賣藝 兩小時的打賞,自然令他心裡不是味兒。

剛開始打算去工作假期 時,Yoyo Wing 未想過以搖搖 賣藝 作為賺錢方法,直到在不同網上論壇上爬文後,見到有人提起過扭汽球可以維生,靈機一動決定以自己玩了10幾年的 搖搖來 賣藝 賺錢,更特意去學了扭汽球作兩手準備,即使去到澳洲找不到工作都可以維持生活。「澳洲的 賣藝 可分為三大種類——音樂、表演、售賣型。如扭汽球及 音樂都可以賺取唔少嘅收入,搖搖表演是三類中收入最少的一種。我自己都試過一次扭汽球,本來只想免費派發兼同當地人影相,但一小時內竟然收 到 AUD$30-40 !」不過扭汽球這賺錢較多的 賣藝 方法,Yoyo Wing 沒有繼續下去。「如果我只是為了賺錢,在香港工作不就行了?我來澳 洲,是為了做我想做的事啊!」溜溜球外的 賣藝 – 折氣球

「你正正經經搵份工好過啦!」堅 持做自己喜歡的事,但人在異鄉,有時亦會遇上令人沮喪的事。Yoyo Wing 試過被人偷錢、又試過被人吐口水!「賣藝者通常有個捐款箱喺自己身前面, 觀眾俾錢同拎錢都要彎腰伸身入箱內,動作其實一樣。而且你在表演當中,前方又有其他觀眾,一般被偷的也是散紙,多數都沒有追究。又試過有童黨扮冇帶銀包過 來問我借錢搭巴士,我只是笑笑口就算,因為俾了一次就一定有第二次!」亦有人留下假銀紙,更寫上 「Give you an advice, find a job!」,這些人見得多,最好的方法是一笑置之。「表演搖搖人工低冇所謂,亦有好多人會停低 看表演,有人會拍掌;有啲人無咩錢,亦會同我傾偈,話俾我知佢曾經去過香港!亦有香港遊客經過會俾AUD$10,又請我飲咖啡!好大滿足感!」

除了街頭 賣藝 ,Yoyo Wing 又試過到 Royal Show 打散工,幫補旅費!外國的月亮特別圓?外國的工作特別舒適?我在澳洲的另一職業: Showman

難忘三年一遇沙塵暴工作過後,當然要有快樂假期。 除了開恩茲外,Yoyo Wing 幾乎去勻了澳洲各大城市。最難忘的一次經歷,竟然是在一個遊客罕至的南澳小鎮Coober Pedy發生!

在那次2日1夜的旅程 中,Yoyo Wing 和2位剛認識的朋友一齊上山睇日落,怎知遇上三年一遇的沙塵暴!「本來嗰日好好天,又熱又乾燥,在山上時見到遠方有大片黑雲,當 時都不以為意,點知黑雲愈來愈近,而且個天又黑哂,當我們落到山腳時沙塵暴已殺到,好似香港八號風球咁!好彩山腳有間地底酒店,第一時間走入去避難!由於 本身Coober Pedy遊客不多,在酒店等了半個鐘都冇人出來。好在後來有架送Pizza 貨車來到,我哋三個求咗司機好耐先肯車返我哋出市中心,而 司機仲話我哋知,咁大嘅沙塵暴兩至三年先有一次!」

地底酒店,人影都冇隻!當我遇上沙塵暴

除了沙塵暴, Yoyo Wing 又試過在 road trip 中炒車,好在冇人受傷。「原來意外發生的一刻,腦中係會一片空白!」

活出自己的工作假期工 作假期的苦與樂,去過的人最清楚。Yoyo Wing 在回港後開Blog講自己的經歷,決定分享自己的故事,以生命影響生命。「有時計劃唔夠變化快,去 工作假期最緊要有自己的目標,唔好迷失。係異地唔係只有開心事,都會有迷失及孤獨嘅時候。我見過有啲人為咗逃避一啲野而去澳洲,去到又留喺 hostel 煲劇就無謂啦!大家成日係網上睇到嘅遊記都係人哋嘅故事,但唔係你。青春好短,如果覺得ok,就應該要去活出屬於自己 嘅 working holiday。」

工作假期返來後的 Yoyo Wing 改變了不少,亦勇於踏出自己的 comfort zone,更挑起了他的旅行癮!Yoyo Wing 來緊 6 月將會去台灣,7月 到新加坡參加搖搖比賽,再順道一遊星馬泰。更計劃趁年輕日後到尼泊爾、印度、西藏背包遊,續寫自己的旅遊故事。更多 Yoyo Wing 的故事︰

動物義工好梳乾?苦工嚟架!

我辭職去希臘做洗碗工!

陌生人梳化特別好瞓?