根據一項人力資源市場調查顯示(er…其實唔使HR講都知嘅),無論大人或者小朋友,每逢享受完長假期後,都會感到難以回復正常學習及工作狀態,個別打工仔甚至需要較長時間回復,學名叫做「假期後症候群(Post-holiday syndrome)」!剛剛過去的聖誕、新年長周末過後,到底要如何重拾狀態?定係請多日假算數?不如睇睇有乜解救方法。

喪失工作能力係正常!回復至少要2日!

國際招聘公司 Robert Half 曾經訪問了100名擔任人力資源部總監的專業人士,調查一般員工「長假後需要多少時間才能回復正常工作狀態?」結果顯示,只有 8% 員工可於一日內回復狀態,過半員工需要2日時間才可以「康復」,有30%成「嚴重患者」更需要三至四天才可以回復正常!

假又放完,錢又使晒,工又要返,呢個樣點會好睇? --《行運一條龍》

「長假期後症候群」 7 大病徵

病徵 01 |疲倦失眠

玩足幾日,放低工作,你老細以為你乜都玩夠本,但實情係返工前一日完全瞓唔著,諗起公司陣味就想作嘔!

病徵 02 |胃口欠佳

食咗幾日party food,本身腸胃已經好唔妥當,一諗起公司附近啲頹飯,連平時用來唞氣的lunchtime都好似地獄!

病徵 03 |精神難以集中

平日工作期間,身體及精神狀況都被鍛鍊成為機械人,處於高度緊張狀態。放長假期或節日放鬆過後,就好似一個平時已經緊繃膨脹的氣球,因急速放氣而過度鬆弛,皺晒皮!

病徵 04 |焦慮、空虛

「幾時再放假?點解啲錢使晒?點解冇得加人工?點解冇bonus?」個腦成日諗埋呢啲嘢,完全運作唔到囉!

病徵 05 |不尋常肌肉酸痛

心理影響生理,不一定是返到辦公室坐姿唔正確,而係上述因素搞到腰頸無名有痛症,慘過勞損!

病徵 06 |心跳過快

因為未能及時適應緊張的生活節奏,缺乏了一個心理緩衝期,見到塞車人潮就心跳加速,出現了逃避工作的心態。

病徵 07 |容易發怒

「喂!放假去咗邊玩呀?」崩口人忌崩口碗,呢個時候老細仲用假期同你做話題,你會好想掃走枱面啲嘢然後同佢講:「我要放長假呀!」

到底有冇得救?

專家不愧係專家,對於以上情況,都會用老生常談去解救你點解決。

解救 01 | 適量運動令人更醒神

心理調節,可以由身體方面做起,可以嘗試做適量的運動,讓身體能從休假中重新起動。

解救 02 | 熱水浴令心情輕鬆

不要靠沉迷遊戲機或者煲劇作為紓緩,運動以外,可以透過熱水涼令心情放鬆。懶運動的人,也可以借此增強血液循環,紓緩疲勞。

解救 03 | 假期最後幾天 應該要有充分休息

心理學家建議,要紓緩「假期後症候群」,可將娛樂節目安排於假期早段,正式上班前幾天,最好有充足的休息,作為心理緩衝期,以調整自己的心理。

解救 04 | 有規律的生活,製作清單剔除不必要起伏

其實無論有冇工返,由於人類都是習慣的動物,長久保持安排有規律的生活(好似坐監咁),就可以將注意力從娛樂轉回及集中在工作和日常生活上。

去旅行係休息?!

你可以話去旅行係散心、係見識、係體驗,但休息?!咦?
係……休息唔一定係physical,但去旅行帶畀大家 physical 上嘅疲累真係大過返工!
「哲學家」謝曬皮表示: 「有種朋友好勁,可以朝早七點一落機就搭車去返工,我呢啲廢柴就要起碼唞成三五七日?,先可以回復番正常生活同開始按章工作?,連個 gib 我都要至少一星期後先有動力去unpack……」